Jatuh cinta pada siapa?

Aku duk tengah pening nih.

Subuh baru lepas kol 3.30 am.

Apa lah aku nak tulis dalam introduction aku nih.  Model aku pun terbengkalai seketika, setakat growth curve aku tak lepas2 lagi nak pikir cemana nak incorporate average daily gain bagi disease states yang berbeza.

Aku memang tak mahir menulis.  Kalau masuk exam IELTS pon, menulis lah yang aku paling2 tak reti.  Sebab menulis ni perlukan kemahiran nak buatkan apa yang ditulis interesting, senang difahami dan paling penting tak sesat.. hahah.. aku suka tulis blog tapi aku memang pincang bab2 tulis paper.

Aku nak make sure aku fokus dengan topic aku.  Ini lah first acquired skill yang tengah aku asah.  Lepas aku buat model dengan bantuan Wilma, baru aku tahu erti fokus sebenarnya.  Tak payah konar banyak. Tak payah pikir jauh2. Almaklum, all models are wrong. Pahtu, aku dan hubby penah gaduh pasal programming language.  Dia lah yang tulis atas paper urutan bahasa programming, jadi buatkan aku spend 2 hari menulis methods based on idea programmer nih.

Keduanya, aku fikir yang paling penting adalah pandai baca paper.  Susah juga yea nak diasah.  Sebab paper nih ada cara tersendiri untuk fast reading dan untuk tahu kemende orang nih cakap.  Mesti ada paper penting, ada paper untuk tambah pengetahuan.  Jadi mesti tahu apa yang nak dibaca pahtu belum lagi nak letak dalam sendiri punya paper.  Haahhah.. memang lembap aku ni. Tapi kat sini, kalu nak cakap apa2 skang, aku dah reti lah kalu nak bagitau tutor aku quote dari sapa.  Mana leh suka ati bagitau.. hahah.. itu pon aku tatau..

Belum masuk style nak nulis.  Itu aku lom fikir lagi.  Sebab aku tengok ada paper readable, ada paper.. masya allah susahnya nak paham.  Kengkadang itu bukan salah kita; paper tu mungkin terlalu kompleks atau kita tak ada background knowledge.  Jadi ingat le, kengkadang mungkin belum masanya kita baca satu2 jenis paper unless dah banyak sangat kita belajar mende tu.  Itu le yang di ajar kat sini… Ini lah third skill aku aim dalam masa 3 bulan nih.

Jadi kenalah organize banyak paper. Nak buat cemana, kerja aku memang kene refer banyak paper.  Apo lagi ada banyak mende kene di compile, rasa nak mati pulak aku pikir…

Petang semalam pulak tengok kamera dSLR.  Aku memang minat juga amik gambar.. dan dan je.. 2 tahun lepas kami beli digital kamera olympus, jadi tahun nih nak gak upgrade kamera.  Member aku cakap better semi SLR, sbb dSLR berat weh nak angkut.  Aahh ek Bot, tak terfikir lak aku.  Thanks le kasi nasihat berguna tuh.. skang nih duk meronda nengok mende tu je.  Banyak lagi wishlist aku yang tak tercapai.

Agak-agak sempat tak nak buat semua nih.. bengong.. bengong..

Leave a Reply

