New blog but same old me.

Inilah blog di alamat lama.  Aku sebenarnya nak tulis blog di e-blogger, tapi ada masalah dengan xml file yang aku download dari blog lama.  Jadi aku gunakan wordpress dan alamat baru.  Aku tak nak tinggalkan post lama, taknak ada dua blog dan aku rasa setakat ni aku puas hati dengan wordpress, lagipun memang jenis yang sama dengan friendster blog.

Aku ambil masa seminit nak download semua post lama ke pc.  Kalau korang perasan, kat blog friendster mesti ada function import dan export.  So baik backup kan posts tu dengan download dalam pc masiong-masing.  Posts tu akan kekalkan tarikh korang tulis blog.  Dalam masa yang sama kalau ada orang hack, so korang ada backup file dan boleh buat blog baru.

Tapi nak design theme dan penuhkan widgets tu ambil masa lama sikit.  Sebab wordpress ada lebih function dari friendster blog.  Pahtu aku sedih sebab theme kegemaran aku dalam blog lama tak ada kat wordpress.  Jadi terpaksa buat header baru yang sesuai dengan tema blog.  Blog baru lebih lebar jadi tulisan lebih besar dan aku pilih tema terang kali ni.

Aku dah suruh hubby cari cara nak bawak posts xml ke eblogger, tapi nampaknya belum berhasil.  Posts aku saiznya lebih besar dari 1mb, jadi masalah nk convert fail xml.  Kitaorang try guna java, tapi masih bermasalah. Jadi mana tahu tahun depan ada orang ada teknik baru yang tak susah untuk orang yang tak ada pengetahuan programming macam aku. Taklah susah-susah nak tukar blog yee…

Kepada friendster blog, babai… Tata titi tutu…


Leave a Reply

