met papa

“Papa.. papa..”, Kata Áin tiba-tiba.

“Áin, where is papa?” Tanya aku.

Terus Áin lari menuju ke arah hubby.  Masa tu kami baru turun dari train, nak ambil basikal.  Terkejut aku.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Semalam, Áin ikut aku nak masuk bilik mandi.  Aku pusing, ambil baju tidur ‘Ain, terus bagi padanya dan aku cakap,”Met papa ok.  Suruh papa pakaikan. ”

‘AIn secepat kilat ambil baju tidurnya dan lari ke arah hubby.

“Bang, Áin kasi tak baju tidur dia?”

“Ya laa.”

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Pagi tadi, ‘Ain sengih-sengih dah bangun masa kami tgh breakfast.  Hubby terus bangun dan pegi cari botol susu ‘Ain.

Aku pun cakap, “Áin, meh ikut papa.. papa nak kasi susu.”

Áin terus bingkas bangun., menuju ke arah hubby yang tengah basuh botol susu!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

“Áin, hug papa..,”kata aku

Áin terus menuju ke arah hubby sambil “Papa.. papa…”

“Sudah-sudah lah Áin.. berbulu telinga AYAH dengar Áin panggil PAPA!” dengus hubby!

>>>>>>>>>>>>>>>>>

met papa (nederlands)= dengan ayah (bahasa melayu)

6 responses to “met papa

Leave a Reply

