B & O reflective

Aku kena tulis panjang lebar tentang target dan kemajuan dalam PhD untuk dibincang bersama supervisor esok.  Kena tulis dengan jujur, kalau tak suka bagitau tak suka.

Kemudian aku senaraikan target untuk jangkamasa PhD.  Harap2 Allah permudahkan semuanya. Untuk tahun pertama, aku masih cuba sesuaikan diri untuk berubah dari master student kepada PhD.  Kemudian, aku banyak ambil masa nak belajar menulis dan aku pun banyak main.

TARGET SET

1st year:

Submit and publish paper at J.Dairy sci (Nov, 2010)

Start working on research questions for other research (Oct, 2010)

Start working on 2nd research (Nov, 2010)

2nd year:

Submit 2nd paper (May, 2011)

Work on third research (May, 2011)

3rd year:

Submit 3rd paper (Nov, 2011)

Work on fourth research (Nov, 2011)

4th year:

Submit fourth paper (May, 2012)

Thesis writing (chapter 1-7) (June, 2012-Oct 2012)

Defense (February, 2013)

Additional target

-Communication skills

-Writing skills

-Organize

TARGET FAIL TO MEET

Slow progress in constructing the model and writing the 1st paper.

NEW TASK

Research questions for next task

Yang aku komen pasal sv aku takkan aku tulis kat sini, sebb rahsia.  Tapi aku harap perbincangann tu akan buatkan aku yang hilang semangat nih kembali bertenaga.

p/s; bagus kalau berbincang dua hala hati ke hati dengan other half. walau sakit hati, lepas tu mesti LEGA!

 

UPDATE 26/10/2010: Hahah sebenarnya kena ada 5 paper! Next year Nov, 2011 kena dah submit 2 paper dan dah siapkan analysis paper ke3. Humang aiii…. banyak sungguh kerja den!

Leave a Reply

