Siapa yang BODOH bila pemandu tak BERLESEN?

AKu tak pernah maki orang. Tapi bila aku baca berita ni, aku tertanya-tanya, siapakah yang bodoh membenarkan pemandu bas tak berlesen memandu? Adakah perlu bas terjunam dan anak perdana menteri mati, atau anak YB mati atau anak ketua JPJ/Polis mati barulah undang-undang akan diperketatkan.

Bagi aku, memang semuanya takdir. Tapi perlulah pihak berwajib ada mekanisma yang baik untuk mengatasinya. Bukan sekadar bagai terhantuk baru terngadah.

Aku rasa marahlah, dah 63 tahun kita merdeka, nak bina bangunan tertinggi lagi satu (yang baik digunakan untuk mengatasi masalah macam nih) dan semuanya teror ckp omputih. Tapi naper mentalitinya kelas ke tercorot???? Kenapa penguatkuasaan sungguh MAHA dasyat tak efektif??? Asyik nak tunggu raya buat OPS ke??? Kenapa tak ada orang buat pelan jangka panjang nak atasi masalah nih???

Dan dalam berita nih, jelas sungguh masalahnya; kenapa pemandunya tak berlesen????

Bodoh akal siapa yang tak check latar belakang pemandu nih sebelum benarkan dia memandu..

p/s; Mesti JPJ yang check sistem tu bengong mula-mula, kenapa nama pemandu tak wujud dalam sistem.  Hahaha.. memang pun, dah sah2 pemandu tu tak berlesen, ko gali lah cemana pon dalam komputer, sampai mati takkan jumpa!



4 responses to “Siapa yang BODOH bila pemandu tak BERLESEN?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: