O my god, STOP IT!

2 minggu lepas masa meeting dengan tutor, sv dan co-sv. Kami sedang berbincang tentang plan aku untuk akan datang bila aku bertanyakan data anak lembu di Belanda.

Kata tutor aku, “I’m not sure what data will be collected. I guess Henk is the best person to tell.”

Henk terus berkata,”I think there are a few data about young stock management, how much is the cost of the treatment and I think there are some data about a disease in the young stock. But Í didn’t know what they call it in english.”

Terus mereka berbicara dalam bahasa Belanda dan aku terpinga-pinga. Penyakit apa tu?

Tiba-tiba tutor aku berkata sambil menunjukkan pusatnya. “The disease is at here!!”

Terus kami tergelak besar, melihat dia bersungguh menunjukkan pusatnya dengan jari telunjuk.

Henk yang tergelak besar terus berkata, “O my god, STOP IT!!!”

p/s: penyakit tu navel ill @ Omphalophleibitis dalam anak lembu, selalu berlaku pada usia dari lahir hingga 3 bulan. Boleh menyebabkan penurunan berat badan dan kematian.


Leave a Reply

