Roti canai satu!!!

Aku google Resepi roti canai dan jumpa resepi ni dalam mamafami. Nampak ringkas dan senang. Lagipun semua bahan dah ada dan aku telah masak kari ayam sebagai pelengkapnya. Resepi asal aku tempel di bawah untuk kegunaan masa akan datang.

ROTI CANAI (Mr. Niceghost99 from forum cari.com.my)

3 cups flour
1 – 1.5 cups water milk
1 tablespoon margarine
salt to taste
2 tablespoons condensed milk
1 tablespoon cooking oil
Extra margarine cooking oil untuk cover dough

Method :

1. Mix well water, salt and condensed milk
2. Add the liquid into the flour bit by bit if kneading manually
OR
pour the whole amount into the flour if using machine
3. Add in cooking oil
4. Add in margarine
5. Knead to form a soft dough. Leave it covered with a damp cloth for about 30 minutes.
6. Divide the dough into 10 portion and mould into balls.
7. Coat the balls with margarine so that they won’t stick to each other. Leave to rest for not less than 2 hours.
8. Spread (tebar as we say it in Malay) each ball on a smooth surface to form a very thin layer. Fold the four sides into the middle and fry.
9. Enjoy.

Method aku pulak:

1. Disebabkan aku guna breadmaker untuk siapkan dough roti canai, mula2 aku masukkan susu halfvolle dalam breadmaker.

2. Kemudian tepung dan bahan2 lain. Lepas tu aku tunggu sampai dough siap (2 jam).

3. Lepas dough dah siap, baru buat ketul kecik2 dan salutkan dengan minyak. Untuk resepi nih, aku boleh buat dalam 10 ketul gak.. kalu besar2 susah nak tebar..

4. Nak tebar cam mat bangla dlm youtube mmg jauh api dari panggang. Pakai tarik2 jer, janji rupa agak sama bila dh lipat. Hantam je laa..

5. Pahtu letak atas non stick pan, biar ada ala2 hangus sikit.

6. Makan ngan kari ayam memang sedappp… fuh terangkat!!!


p/s; kata juri (Due), sedap.. macam make di restoran mamak kat seri kembangan..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: