Tak penah makan tengahari dengan org pejabat

“Saya tak pernah nampak kamu makan lunch dekat bawah.”

Hehehe.. saya dah agak dah soalan ni akan ada.

Hmm.. sebenarnye bosan duk ternganga sebab bukan borak dengan saya pun kan. Masing-masing ada klik sendiri,  pastu saya lebih suka borak dalam opis saya saja, bukan luar opis.

Ada dua tiga kali saya pernah turun minum kopi, makan lunch sesama tapi saya rasa memang tak best kot bila terlalu ramai. Jadi saya elakkan nak turun makan sesama ngan diaorang. Lagi2 pernah ada insiden bila turun minum ramai2, tersalah cakap, dan opis mate saya ni telah merajuk. Maka saya rasa borak biasa-biasa je lah. Dan borak dengan orang yang saya benar2 selesa.

Jangan salah anggap, saya bukan anti sosial. Saya pergi PhD meeting, defense org department, saya pergi majlis BBQ, majlis makan dinner department dan pernah sumbang satu lauk masa dinner dan bbq. Saya cuma tak selesa turun dan berborak kosong hari-hari ngan mat saleh. Saya rasa lebih baik balik rumah dan makan lunch ngan encik husben. Mana lah leh buat kat Malaysia kan.. Lagipun, masa bercinta kemain kan nak bersama ke hulu ke hilir! Dah kawen takkan lupakan suami plak sbb nak bersama kengkawan.

Leave a Reply

