Sambut hari lahir hubby

Esok besday hubby ke-31. Seperti tahun2 sebelum ini (sejak kami kahwin), saya akan cuba sediakan sesuatu. Tahun lepas, nasi kerabu sempena besday nya yang ke-30, tahun ini tak se-gah tahun lepas.

Saya sudah berkira nak sambut dengan dinner secara sederhana bersama kawan rapat. Malangnya christina dan farahnaz balik kampung jadi yang tinggal hanya teman2 rapat seekrja yang lain. Saya juga menjemput teman rapat warga-wage dan yang tiada hanyalah asyraf dn ilah (sbb ke itali).

Tahun ini, saya dah berkira nak buat nasi ayam (requested by hubby), keropok lekor dan kuih lompat tikam. Itu sahaja. Keropok lekor dah siap dah. Saya ambil masa 2 jam nak buat dan hasilnya memang sedap. Saya rasa sebab guna tepung ubi dan bukan tepun kanji. Jadi rasanya (ikut kata hubby), ‘supo make keda’~macam makan kat kedai.

Ok, malam ni nak buat lompat tikam dan rebus ayam.

 

Ni hasilnya nasi ayam (tapi gambar lepas esoknya pas sambut besday).


Leave a Reply

