Ya Allah, permudahkanlah urusanku

37 minggu

Sangat beremosi sebab banyak sakit. Baby Iskandar (2.5kg) memang sudah berpusing ke bawah sejak minggu ke 32. Tapi kepalanya sangat ke bawah. Saya memang selalu sakit-sakit bila nak jalan, bertukar posisi masa tidur dan semasa duduk untuk kerja. Saya sangat sedih. Bukan apa, ingatkan dapat kerja sampai beranak, sekali Allah berikan ujian sebegini.

Untuk kurangkan kesakitan, saya tak makan panadol sebaliknya saya tidur. Tapi yang pelik, tidurnya boleh berjam-jam waktu petang. Malam tidur lagi. Harap cukuplah tenaga bila nak beranak nanti. Saya pun sudah beritahu midwife yang saya nak beranak di rumah. Midwife bersetuju dan memberitahu saya bila nak telefon mereka.

Semoga saya dapat melahirkan bayi dengan selamat, inshaAllah.


Leave a Reply

