Betulke?

Tadi saya ada mesyuarat dengan supervisor saya. Alhamdulillah, tengah cuba habiskan artikel ke-4 (juga saya sebagai corresponding author) minggu ini. Saya terima semuanya sebagai rezeki dari Allah, aduh sempat juga habiskan sebelum saya pulang ke Malaysia.

 

Kemudian,kami berbincang mengenai bab 5, yang agak mudah untuk saya laksanakan sebab sata dah ada. Saya cuma perlu keluarkan deskriptif statistik data  minggu ini dan mungkin minggu depan mula menulis mengenainya. Ayuh, cuba sehabis boleh! Supervisor yakin saya boleh kerjakan yang ke-5 dalam masa sebulan ini.

Perkara yang paling menggembirakan saya ialah, sekiranya saya berjaya habiskan bab ke-5, supervisor akan mohon tarikh defend, mungkin bulan 9 atau bulan 10. Owh saya seperti di awangan dah tadi. Serasa ingin memeluk mereka!! Yang tinggal adalah pendahuluan tesis dan perbincangan menyeluruh/am tesis. Itu saya akan buat di Malaysia.

Mereka tanya saya bila tarikh sesuai memandangkan saya nak balik. Pastilah macam-macam yang akan berlaku di Malaysia. Saya ingin buat secepat mungkin tapi kekangan masa mungkin akan melambatkan tarikh.

Apapun, semangat-semangat hariani! Anda pasti boleh……. Amin


Leave a Reply

